#Musikvideo-Vorpremiere: “Bon Bon City” in der Galerie B1 in #Berlin 🖼 | #gruebelbild

Continue Reading

GRÜBELBACHs #Musiktipps mit eigener #Facebook-Seite 👍 | #gruebelfund

Weil der Algorithmus von Facebook mehr als ein, zwei Einträge täglich nicht mag, manche Leser aus verständlichen Gründen auch nicht, entsteht auf der Plattform nun gleich ein kleines Tunnelsystem zwischen der GRÜBELBACH-Seite und einer weiteren für GRÜBELBACH Musiktipps. Auf Twitter und überall, wo es Hashtags gibt, sind sie mit #gruebelfund bezeichnet.
facebook seite gruebelfund musiktipps
Hier laufen nun die #gruebelfund-Musiktipps ein, die ausgehend von meinen Likes auf diversen Plattformen wie YouTube, Spotify, SoundCloud oder bandcamp an erster Stelle auf Twitter geteilt werden. Freut mich, wenn mir jemand folgt, da und dort. 👋🤓

Continue Reading

Ein hippieskes Schätzchen von 🎸 #Gitarre

Dieses hippieske Schätzchen darf in keiner Gitarren-Bildersammlung fehlen. Wo überall die Verzierungen blühen!

Continue Reading

#Mixing Essentials (1) 🎛 | Compressor

A first step in most sound recordings is usually a volume boost; hence the first part of the “Mixing Essentials” on the following topic. As opposed to just ‘turning up’ an entire volume, compressors are used – sometimes already between the instrument and the recording device. The compressor raises the volume of the weaker parts of the sound. This is because what can sometimes be heard well by the human ear in real space tends to be drowned out on the electrified signal path; and even more so in the interaction with other audio tracks.

KEYS author Holger Steinbrink explains a few basics here:

Philipp Ernst from abmischenlernen.de can also be consulted on the topic:

Rick Beato on more specific aspects:

As mentioned here in passing, compression goes from a strong flattening to clear upper limiting of the amplitude for which you use a limiter. At MixbusTV the difference is explained:

Joe Gilder once again summarizes basic functions and recommendations for the use of compressors in a different way. It is about the factors attack and release, about the application to single tracks or several in a mix bus, order of equalizer and compressor as well as the question of volume vs. sound quality.

Continue Reading